HR | Rekrutacja | Szkolenia
Inwestuj w ludzi
Warsztaty rozwojowe kompetencji managerskich dlaliderow
Tytuł szkolenia i wstępny opis:
Warsztaty rozwojowe kompetencji managerskich dla liderów
Warsztaty przeznaczone są dla managerów, kierowników, liderów, których praca polega na zarządzaniu zespołami. Szkolenie nakierowane jest na zdobycie wiedzy i poniesienie swoich kompetencji w istotnych dziś obszarach, na wypracowanie własnych metod i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy.
Istotnym elementem warsztatów jest zbudowanie świadomości prawdziwej roli lidera w zespole oraz wskazanie czynników mających kluczowe znaczenie w codziennej praktyce zarządzania i motywowania.
Kluczowe obszary, w których będziemy się poruszać, to przede wszystkim:
- rola i struktura współczesnych zespołów
- efektywna komunikacja w zarządzaniu, udzielanie informacji zwrotnej
- efektywne przywództwo m.in. w oparciu o zarządzanie sobą w czasie
- Planowanie, delegowanie i kontrola pracy zespołu
- Budowanie trwałych relacji z pracownikami
- Motywowanie i auto motywacja
Program szkolenia i inne…
- Zarządzanie i przywództwo. Style kierowania w praktyce.
- Podstawowe style kierowania
- Rola przywódcy i lidera w zespole
- Definiowanie roli i pozycji w strukturze
- Struktura i rola managera w zespole. Role pracowników w organizacji.
- Kim jestem? Moje nastawienie, emocje i motywacja; budowanie relacji i autorytetu
- Rola zespołu w organizacji, a rola lidera zespołu
- Określanie reguł i granic (adaptacja)
- Struktura i zarządzanie zespołem
- Budowanie relacji w grupie zarządzającej. Efektywna komunikacja pomiędzy managerami, a zespołami.
- Strategia i wartości organizacji bazą do wspólnego działania.
- Budowanie właściwych relacji („jak cię widzą, tak cię piszą”). Budowanie i utrzymywanie właściwego wizerunku managerów w organizacji
- Struktura komunikacji w zespole (schematy typowe dla komunikacji w organizacji)
Wartość dodana
Podstawowym celem procesu szkoleniowego jest rozwój określonych postaw, podniesienie poziomu świadomości i kompetencji, wdrożenie koniecznych zmian i praktycznych umiejętności w wybranym obszarze i ustalonym zakresie.
Warsztat dla managerów jest procesem, który dostarcza konieczną, nową wiedzę i pomaga uczestnikom dostrzec i rozwinąć tkwiący w nich potencjał. To proces wzrastania poziomu świadomości i znajdywania nowych rozwiązań, kreowania pomysłów. Jest to też czas, w którym dokonują się konieczne zmiany w obszarze postaw i zachowań.
Wartością dodaną jest zwykle wzrost poziomu samoświadomości, motywacji oraz skuteczności komunikacji w kontaktach wewnętrznych i zewnętrznych, co przyczynia się do podniesienia jakości współpracy w zespole i z zespołem. Ponadto uczestnicy poznają jak też wypracowują swoje praktyczne metody pracy z zespołem do stosowania od zaraz, bez okresu przejściowego.
Kluczowe cele w ujęciu ogólnym:
- Podniesienie poziomu samoświadomości (rola managera) i samoobserwacji (praca z postawą i nastawieniem)
- Rozwój kompetencji niezbędnych do rozwoju i osiągania wyznaczonych celów
- Zaplanowanie i wdrożenie zmian w obszarach blokujących osiąganie celów
- Znajdywanie konkretnych, skutecznych rozwiązań i metod dla konkretnych problemów
- Uświadomienie istoty i znaczenia pracy ze sobą, pracy nad własnymi kompetencjami
- Zaplanowanie konkretnych działań na najbliższą przyszłość
Dedykowani trenerzy
Trener i coach, manager (praktyk) z doświadczeniem korporacyjnym, także w budowaniu struktur i zarządzaniu zespołami oraz siłami sprzedaży. Od 2006 roku zajmuje się wyłącznie realizacją w szerokim zakresie projektów rozwojowych (szkoleniowych), pracą warsztatową i coachingową nakierowaną na podnoszenie kompetencji zarówno kadry managerskiej jak i pracowników działów handlowych, produkcyjnych i innych. Brał udział w wielu projektach szkoleniowych, rozwojowych i doradczych dla firm o różnorodnej strukturze. Współpracował przy opracowywaniu programu i koncepcji merytorycznej oraz (przez dwie edycje) prowadził jako trener główny zajęcia w BTI Sales School w Akademii Biznesu Brian Tracy International w Warszawie.
W liczbach
- Ponad 15 lat doświadczenia zawodowego bezpośrednio w pracy rozwojowej z ludźmi
- Ponad 750 godzin praktyki (coaching / mentoring)
- Około 2500 godzin pracy konsultingowej / analitycznej (badania potrzeb, motywacji)
- Ponad 8500 godzin bezpośredniej pracy rozwojowej (projektowej), przeprowadzonych warsztatów i szkoleń
Kwalifikacje (wykształcenie / certyfikaty / wybrane kursy)
- Certyfikowany Diagnosta Inteligencji Emocjonalnej (certyfikat nr 2020/07/01)
- Certyfikowany Trener (Szkoła Trenerów – Certyfikat Brian Tracy International nr 00017)
- Certyfikowany Coach ICI (Certyfikat Nr 3178)
- Certyfikat z zakresu wykorzystania Profilu Cech Osobowości Kwestionariusza Osobowości DIMENSIONS (Numer dyplomu PL 1306376)
- Kurs Asesora EFQM (European Foundation of Quality Management – Umbrella)
- Coach, Studia Podyplomowe w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania (Centrum Studiów Podyplomowych) w Rzeszowie
- Absolwent Studium Psychologii i Komunikacji Interpersonalnej w Bielsku-Białej
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego
Przykładowe zrealizowane projekty
- Budowanie strategii i wdrażanie zmian w organizacji – warsztaty strategiczne / pełnienie roli Interim Managera w zmianie
- Akademia Sprzedaży Relacyjnej – realizacje dopasowanych programów w różnych organizacjach i lokalizacjach, powyżej 300 uczestników
- Opracowanie autorskiego programu wdrażania nowych pracowników do organizacji
- Opracowanie programu rozwojowego i motywacyjnego dla kadry zarządzającej dużej sieci sklepów (ponad 100 placówek)
- Udział i realizacja projektów z zakresu budowy systemów kompetencji / systemów ocen pracowniczych
- Udział w dużych, interdyscyplinarnych projektach rozwojowych kierowanych do klientów korporacyjnych
Forma, terminy i cena